Muffinki śniadaniowe „Pieczona owsianka”

Muffinki śniadaniowe „Pieczona owsianka”

with Brak komentarzy

Śniadanie idealne dla zabieganych – śniadanie na wynos 🙂 Dobrze zbilansowane, odżywcze i sycące. Warto przygotować dzień wcześniej, a rano tylko upiec i zjeść lekko ciepłe lub po prostu upiec dzień wcześniej, a rano zabrać ze sobą.

Zatęskniłam za truskawkami i tak wczoraj spontanicznie powstał ten przepis. Do tej pory robiłam te muffinki w wersji z gorzką czekoladą. Jeden mały kawałek czekolady upychałam do środka muffina przed pieczeniem i kilkoma mini kawałkami przyozdabiałam górę muffinek. Moje dzieci chętnie po takie muffinki sięgają i po jednym dużym muffinie twierdzą, że już są najedzone 🙂

Jeśli nie możecie spożywać nabiału to wybierzcie mleczko kokosowe, ale jeśli możecie to bardziej polecam Wam wersję z jogurtem naturalnym.

Składniki (ok. 18 dużych lub 24 małe):

  • płatki owsiane – 3 szklanki (ok. 330g)
  • jogurt naturalny 2% lub mleczko kokosowe z puszki – ok. 1,5 szklanki (ok. 350 g)
  • jajka – 3 sztuki
  • banany – 3 dojrzałe (ok. 360 g)
  • daktyle – 20 sztuk
  • proszek do pieczenia – 1 łyżeczka
  • soda – 1/2 łyżeczki
  • opcjonalnie – 1 łyżeczka cynamonu
  • opcjonalnie – truskawki lub wiśnia (poza sezonem mogą być mrożone – 20 sztuk małych)
  • opcjonalnie – 4 kostki gorzkiej czekolady
  • olej kokosowy lub masło (2 łyżki) ale tylko do wersji z jogurtem.
  1. Daktyle zalej w szklance niewielką ilością wrzątku (tyle, żeby przykryła daktyle) i odstaw na pół godziny.
  2. Piekarnik rozgrzej do 200 st.C. Przygotować silikonowe foremki do babeczek (zalecam tą opcję, bo wtedy wyjdą wyższe i większe i nie przyklejają się do papierka), albo papierowe foremki umieścić w specjalnej formie do muffinek.
  3. W dużej misce dokładnie wymieszaj suche składniki, czyli: płatki owsiane, proszek do pieczenia, sodę, opcjonalnie cynamon.
  4. Do blendera wlej jogurt, dodaj jajka i obrane ze skóry banany oraz daktyle wraz z wodą, w której się moczyły. Całość zmiksuj, a następnie połącz z suchymi składnikami i dobrze wymieszaj. Najlepiej jest odstawić tą masę na pół godziny, aby płatki mogły trochę napęcznieć. Jeśli nie masz tyle czasu możesz zmiksować całość, ale nie na gładką masę, tylko tak żeby zostały małe grudki. Masa po zmiksowaniu jest dość rzadka.
  5. Do foremek nałóż po 1 łyżce stołowej masy owsianej, a następnie ułóż na nich przekrojone na połówki małe truskawki lub wiśnie i znowu po łyżce stołowej masy owsianej do przykrycia truskawek.
  6. Na wierzchu można posypać gorzką czekoladą pokrojoną w małą kosteczkę.
  7. Wstaw foremkę do nagrzanego piekarnika i piecz przez ok. 25 minut.

Uwaga! żeby muffinki wyszły wystarczająco słodkie to banany muszą być dobrze dojrzałe. 

Jak muffiny będą jeszcze ciepłe to mogą się wydawać surowe w środku, trzeba odczekać aż wystygną. Najlepsze są świeżo po upieczeniu – nie za ciepłe, ale jeszcze nie zupełnie zimne.

Tak naprawdę dodatek truskawek czy wiśni można pominąć.

Jeśli nie masz czasu na muffinki możesz wszystko przelać do naczynia do zapiekania i zapiec w formie ciasta. Wtedy dodaj mniej jogurtu – niepełną szklankę, żeby masa nie była za rzadka. 

 

muffinki śniadaniowe

PS. Ja udekorowałam liofilizowaną truskawką na potrzeby ładnego zdjęcia.

PODZIEL SIĘ!
  • 55
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    55
    Udostępnienia

Leave a Reply