Z cyklu „czytamy etykiety” – baton z dobrym składem

Z cyklu „czytamy etykiety” – baton z dobrym składem

with 2 komentarze

Chcę Wam dziś pokazać batonik z niezłym składem. Niezłym, bo naprawdę krótkim – bez niepotrzebnych wypełniaczy, syropów glukozowych i tym podobnych.

To zasada ogólna, dotycząca większości produktów spożywczych – im krótszy skład, tym lepiej, tym mniej przetworzony jest produkt.

BA! Daktyle & malina z prażonymi arachidami i zbożem – składniki:

  • pasta z daktyli 67%,
  • płatki owsiane 25%,
  • pasta z prażonych orzechów arachidowych 4,2%,
  • owoce liofilizowane 3,7% (malina, czarna porzeczka, czarny bez),
  • naturalny aromat. 

Batonik ma  masę 40 g i 131 kcal, w tym:

Węglowodany: 25 g (w tym cukry 16 g)
Tłuszcze: 1,5 g
Białka: 2,3 g
Błonnik: 4,2 g

Mimo, iż nie ma dodatku cukru, to zawiera sporo naturalnych cukrów prostych. Zatem jeden batonik dziennie i wystarczy. Bo przecież nawet jak coś ma dobry skład to nie znaczy, że można to jeść do woli.

Dążąc do doskonałości, gdybym mogła coś tu zmienić, to zmniejszyłabym zawartość daktyli, a zwiększyła ilość orzechów – byłaby to bardziej sycąca przekąska, a tak jest ryzyko, że zaraz po zjedzeniu tego batonika pojawi się chęć na następnego…

Jest to wygodna opcja poza domem, można podać go dziecku na przykład przed treningiem i w ramach podwieczorku, ale najlepiej razem z garstką niesolonych orzechów włoskich lub laskowych, a o tym dlaczego takich to już kiedy indziej napiszę 🙂

Podsumowując, lepszego batonika dla dzieci w marketach nie znalazłam, ale mogłam coś przeoczyć, jak coś znajdziecie dajcie znak!

I jeszcze w Rossmannie można dostać coś takiego:

batony dla dzieci

I te batoniki mają bardzo podobny skład do tych z Bakallandu.

Dobra kaloria JABŁKO & CYNAMON – składniki:

  • daktyle
  • jabłka suszone
  • orzechy nerkowca
  • rodzynki
  • chrupki zbożowe (mąka kukurydziana, mąka ryżowa)
  • cynamon

Masa 35 g i 122 kcal, w tym:

Węglowodany: 23 g (w tym cukry 20 g)
Tłuszcze: 2,1 g
Białka: 1,5 g
Błonnik: 3,6 g

Prawdę mówiąc, z łatwością można zrobić w domu takie batoniki bez dodatku cukru – z owoców suszonych, płatków owsianych i orzechów, ale żeby miały idealną dla dzieci wartość odżywczą należy zadbać o odpowiednie proporcje (mniej owoców suszonych, więcej zbóż i orzechów). Spodziewajcie się przepisu na odżywcze domowe batony niebawem 🙂

Podziel się!

2 Responses

  1. Es
    | Odpowiedz

    Dobrze wiedzieć, że są jeszcze w sprzedaży wartosciowe słodycze

  2. Dzieci Zdrowo Odżywione
    | Odpowiedz

    Tak naprawdę jakby dać dziecku garść daktyli + kilka orzechów to odżywczo wyszłoby na to samo:-) ..ale dla dzieci to nie to samo. Liczy się forma, tekstura, ksztalt i opakowanie… No i żeby to było fajne 🙂 zatem dobrze jest czasem sięgnąć po takie gotowce, na pewno będzie to lepsza opcja niż standardowe batony

Leave a Reply