Pieczone wege burgery – proste i szybkie

Pieczone wege burgery – proste i szybkie

with Brak komentarzy

Pomysłów na wegańskie burgery jest cała masa. Ten jest moim ulubionym, bo naprawdę można go wykonać szybko lub nawet ekspresowo. Sekretem tego przepisu jest przyprawa – słodka wędzona papryka.

ŻEBY BYŁO EKSPRESOWO:

->  Jeśli nie masz czasu na podsmażanie cebuli to możesz ten etap pominąć, jednak lepiej  smakują z podsmażoną cebulką, wiadomo 🙂

-> Możesz też pominąć etap gotowania kaszy. Po prostu zamień ją na drugą puszkę fasoli czerwonej. Wtedy kotlety są bardziej kruche.

 

Składniki na ok. 8 -10 dużych burgerów:

  • kasza jaglana (sucha) – pół szklanki (100 g)
  • fasola czerwona (ugotowana lub z puszki) – 1 duża szklanka lub jedna puszka (240 g)
  • cebula – 1 szt. (ok. 100 g)
  • czosnek (można pominąć)- 1 ząbek (5 g)
  • słonecznik – 1/2 szklanki (ok. 70g)
  • olej – 2-3 łyżki (20-30 g)
  • sos sojowy – 2-3 (dodawaj stopniowo i sprawdzaj smak)
  • przyprawy – papryka wędzona słodka – 1 łyżeczka
  • pieprz – duża szczypta
  • opcjonalnie: suszone pomidory (4 sztuki pokrój w drobne paski)
  • sos do burgerów: keczup dobrej jakości – 2 duże łyżki + majonez dobrej jakości (np. VeganMajo od Develey lub Kielecki) – 2 duże łyżki + 2-3 łyżki wody – wymieszaj wszystko dokładnie.

 

  1. Kaszę wsyp do garnka i przepłukaj kilka razy zmieniając wodę. Ugotuj kaszę na miękko (w ok. 1 i 1/3 szklanki wody, ok. 15 minut od momentu zagotowania wody).
  2. Cebulę pokrój drobno, czosnek przeciśnij przez praskę i podsmaż wszystko na złoto. W czasie smażenia dodaj wędzoną paprykę.
  3. Fasolę rozgnieć widelcem lub zblenduj. Jeśli używasz fasoli z puszki to dobrze ją wypłucz.
  4. Słonecznik podpraż na suchej patelni, na złoto,aż zacznie pachnieć, nie za długo.
  5. Wymieszaj ugotowaną kaszę z rozgniecioną fasolą, podsmażoną cebulą, podprażonym słonecznikiem i resztą składników.
  6. Dużą łyżką nakładaj kotlety na blachę, a następnie uklepuj palcami maczanymi w oleju. Najlepiej jest nalać 2-3 łyżki oleju do małej miseczki i zanurzać w nim 3 palce, a potem uklepywać nimi kotlety.
  7. Piecz w 180 st.przez ok. 30 min.

Kotlety możesz podawać z domowymi frytkami lub bułką, ale niekoniecznie, bo zawierają już kaszę jaglaną. Wystarczy podać je w towarzystwie warzyw, najlepiej surowych lub surówki. Świetnie smakują z kiszoną kapustą i/lub sosem pomidorowym lub z sosem z keczupu i majonezu 🙂

U mnie na zdjęciu jest burger z samej fasoli z pieczonymi ziemniaczkami. Ziemniaki piekły się w tym samym czasie co burgery, ale wcześniej gotowałam je w wodzie przez około 10 minut. Super obiad!

Inspiracja pochodzi od niezawodnej healthyomnomnom 🙂

 

 

PODZIEL SIĘ!
  • 44
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    44
    Udostępnienia

Leave a Reply