Zielone gofry – słodkie czy wytrawne?

Zielone gofry – słodkie czy wytrawne?

with Brak komentarzy

Zielone gofry to świetny sposób na przemycenie całkiem sporej ilości zielonych liści i kwasu foliowego. Większość dzieci tak bardzo lubi gofry, że nawet zielony kolor ich nie odstraszy.

Ja uwielbiam ten przepis za wartości odżywcze i za elastyczność, bo zielone gofry są świetne zarówno ze słodkimi jak i z wytrawnymi dodatkami.

Nie wiem jak to możliwe, że do niedawna nie korzystałam z gofrownicy… chyba wydawało mi się to zbyt skomplikowane, ale okazuje się, że gofry są szybsze i prostsze w wykonaniu niż naleśniki 😉

*W opcji bezglutenowej możesz zamienić mąkę orkiszową na mieszankę mąk bezglutenowych do wypieku chleba lub na zmielone bezglutenowe płatki owsiane lub na własną mieszankę o takich proporcjach: 1/2 szklanki mąki gryczanej + 1/4 szklanki mąki ryżowej + 1/4 szklanki mąki kukurydzianej.

Składniki na 7 zielonych gofrów:

  • mąka orkiszowa lub w opcji bezglutenowej zmielone na mąkę płatki owsiane* – 1 szklanka (120-140g)
  • jarmuż lub szpinak świeży- – 1 duża garść = 1 szklanka (40-60 g)
  • jajo – 1 sztuka (50g)
  • mleko roślinne lub krowie 2% – 1 szklanka (240 ml)
  • olej rzepakowy – 2 łyżki
  • proszek do pieczenia (najlepiej bez fosforanów) – 1 płaska łyżeczka
  • sok z cytryny – 1 łyżka
  1. Szpinak/jarmuż zmiksuj w naczyniu blendera z jajkiem, połową szklanki mleka, olejem, proszkiem do pieczenia i sokiem z cytryny.
  2. Jeśli masz małe naczynie blendera to połącz masę z mąką i resztą mleka w większej misce i wymieszaj łyżką. Ciasto nie powinno być zbyt gęste, ale gęstsze niż ciasto naleśnikowe.
  3. Gofrownicę rozgrzej, a następnie nalewaj ciasto dużą łyżką i działaj według instrukcji podanej na Twojej gofrownicy.

Wskazówki:

Gofry z tego przepisu możesz podać na słodko np. ze świeżymi owocami, masłem orzechowym, śmietanką albo dobrej jakości konfiturą.

W wersji wytrawnej ja najbardziej lubię z sadzonym jajkiem, awokado i świeżymi warzywami, a mój mąż z kiełbaską, serem i kukurydzą. Standard.

Gofr przygotowany przez męża, nie za bardzo tu pasuje, ale nie mogłam się powstrzymać 😉

Za inspirację dziękuję nietylkopasta.pl

A jeśli nie masz gofrownicy to polecam Ci moje ulubione wytrawne naleśniki Galettes Completes 🙂

PS. Już niebawem ukaże się mój „Jesienny jadłospis dla małych dzieci i całej rodziny BEZ GLUTENU i NABIAŁU. Jeśli jesteś zainteresowana/y to zapisz się na listę oczekujących, a otrzymasz ode mnie e-mail gdy już ebook będzie gotowy oraz możliwość zakupienia ebooka z rabatem -30% (taki rabat się nie powtórzy).

ABY SIĘ ZAPISAĆ – KLIKNIJ TU LUB W OBRAZEK

PODZIEL SIĘ!
  • 44
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
    44
    Udostępnienia

Leave a Reply